Affärer och inköp sker idag digitalt. Vi hjälper Er att förenkla inköpsprocessen för Ert bolag. Ni ökar Er kontroll över inköpen och sänker Era totala inköpskostnader - såväl direkta som indirekta.
Det uppstår många utmaningar kopplade till inköp för ett företag.
En utmaning är att veta att man fått ett bra pris på produkten.
En annan handlar om att förstå behovet och sedan hitta en leverantör som ger ett förmånligt erbjudande samt kan säkra att implementationen blir bra.
En tredje kan vara självaste inköpsprocessen, såväl internt som externt. Först ska man ta fram en kravspecifikation, sedan ska man söka produkt och leverantör. Därefter ska man utvärdera olika alternativ för att sedan få internt godkännande. Ordern ska beställas, avtal ska skrivas på och därefter ska fakturan administreras. Garantitid på produkten ska säkras om något händer. Avtalet ska arkiveras.
Tänk om man skulle kunna ta bort huvudvärken det kan skapa?
För stort utbud vilket gör att få till en standardisering av modellval är svårt
Medarbetaren upplever långa ledtider för att få ett inköp godkänt eller ej
Handlar återkommande produkter till olika priser från olika leverantörer
Onödiga inköp sker löpande fast man redan har produkten
Har svårt att få överblick och kontroll på inköpen som sker
Ofta slutar det med att det blev onödigt dyrt
Antalet leverantörer ökar exponentiellt
Handlar där det ser billigast ut
Ser inte till helheten
Tid är pengar
Välkommen att testa våra molntjänster
Ett modernt anpassat inköpsverktyg som låter Er verksamhet förenkla inköpen med bibehållen kontroll.
Ni får en egen inköpsportal med Er logotyp samt bestämda sortiment för just Ert bolag.
Inköpen görs av medarbetaren själv i en skräddarsydd shop där enbart avtalade sortiment och produkter finns tillgängliga.
Attestflöde aktiveras för bibehållen kontroll så inga onödiga eller felaktiga inköp görs.
En enkel process i en egen portal utan reklam.
En lösning som passar perfekt för det större företaget alternativt företag med ett eller flera lokalkontor.
Vi är idag integrerade med de största distributörerna inom de flesta områdena vilket ger oss möjlighet att integrera Era upphandlade priser (biddar) hos tillverkare helt automatiskt.
Klicka här för att läsa mer om Inköpsportalen
Klicka här för att komma till Inköpsportalen
En traditionell webbshop med ett komplett sortiment för företaget där ni kan handla det ni behöver till kontoret.
Vi har 100 000-tals varor i sortimentet och levererar bl.a toner & bläck, kontorsmaterial, städmaterial, kaffe & godis, kontorsmaskiner, papper & specialmedia och IT-tillbehör som t.ex bildskärmar, kablage, möss & tangentbord.
För att förenkla kan vi hjälpa Er att skapa avtalssortiment och anpassa prissättning.
Vi ger även rekommendationer där produktutbudet är en djungel. Ni kan även själva t.ex skapa favoritsortiment samt se historik på inköp.
En lösning som passar de flesta små samt medelstora företag