Affärer och inköp sker idag digitalt. Vi hjälper Er att förenkla inköpsprocessen för Ert bolag. Ni ökar Er kontroll över inköpen och sänker Era totala inköpskostnader - såväl direkta som indirekta.

Utmaningar med inköp idag,

Det uppstår många utmaningar kopplade till inköp för ett företag.

En utmaning är att veta att man fått ett bra pris på produkten.

En annan handlar om att förstå behovet och sedan hitta en leverantör som ger ett förmånligt erbjudande samt kan säkra att implementationen blir bra.

En tredje kan vara självaste inköpsprocessen, såväl internt som externt. Först ska man ta fram en kravspecifikation, sedan ska man söka produkt och leverantör. Därefter ska man utvärdera olika alternativ för att sedan få internt godkännande. Ordern ska beställas, avtal ska skrivas på och därefter ska fakturan administreras. Garantitid på produkten ska säkras om något händer. Avtalet ska arkiveras.

Tänk om man skulle kunna ta bort huvudvärken det kan skapa?

Situationer som uppstår vid inköp idag i många organisationer,

För stort utbud vilket gör att få till en standardisering av modellval är svårt

Medarbetaren upplever långa ledtider för att få ett inköp godkänt eller ej

Handlar återkommande produkter till olika priser från olika leverantörer

Onödiga inköp sker löpande fast man redan har produkten

Har svårt att få överblick och kontroll på inköpen som sker

Ofta slutar det med att det blev onödigt dyrt

Antalet leverantörer ökar exponentiellt

Handlar där det ser billigast ut

Ser inte till helheten

Tid är pengar

Välkommen att testa våra molntjänster

Inköpsportal,

Ett modernt anpassat inköpsverktyg som låter Er verksamhet förenkla inköpen med bibehållen kontroll.

Ni får en egen inköpsportal med Er logotyp samt bestämda sortiment för just Ert bolag.

Inköpen görs av medarbetaren själv i en skräddarsydd shop där enbart avtalade sortiment och produkter finns tillgängliga.

Attestflöde aktiveras för bibehållen kontroll så inga onödiga eller felaktiga inköp görs.

En enkel process i en egen portal utan reklam.

En lösning som passar perfekt för det större företaget alternativt företag med ett eller flera lokalkontor.

Vi är idag integrerade med de största distributörerna inom de flesta områdena vilket ger oss möjlighet att integrera Era upphandlade priser (biddar) hos tillverkare helt automatiskt.

Klicka här för att läsa mer om Inköpsportalen

Klicka här för att komma till Inköpsportalen

Webbshop,

En traditionell webbshop med ett komplett sortiment för företaget där ni kan handla det ni behöver till kontoret.

Vi har 100 000-tals varor i sortimentet och levererar bl.a toner & bläck, kontorsmaterial, städmaterial, kaffe & godis, kontorsmaskiner, papper & specialmedia och IT-tillbehör som t.ex bildskärmar, kablage, möss & tangentbord.

För att förenkla kan vi hjälpa Er att skapa avtalssortiment och anpassa prissättning.

Vi ger även rekommendationer där produktutbudet är en djungel. Ni kan även själva t.ex skapa favoritsortiment samt se historik på inköp.

En lösning som passar de flesta små samt medelstora företag

Klicka här för ansöka om företagskonto

Klicka här för att komma till Webbshopen

Kontakta oss idag,

Mikael Bergqvist
Telefon: 070-778 02 07
Mail: Klicka på bilden

Linus Ekeblad
Telefon: 070-766 85 22
Mail: Klicka på bilden

Lisa Oldmar
Telefon: 070 – 778 02 13
Mail: Klicka på bilden

Peter Jankevics
Telefon: 070-778 02 06
Mail: Klicka på bilden

Intressant? Kontakta någon i vår säljledning idag,

XL Office Teams hemsida använder cookies. En cookie är en kort text som skickas från en webbplats till din webbläsare och sedan lagras i ditt system. XL Office Team använder cookies för att analysera trafiken till och från vår website. Genom att stänga rutan godkänner du användandet av cookies. Kryssa rutan för att stänga fönstret. 

För och efternamn (Obligatorisk)



Företag (Obligatorisk)



E-post (Obligatorisk)



Telefonnummer (Obligatorisk)









Användarnamn:



Lösenord:



Prata med säljexpert
close slider